parodos logo 2004  |  2002  |  2001  |  2000  |  1999  |  1998  |  1997
logo
english homemail
fonas
 

Mecenatas

omnitel

Rėmėjai

Infostruktura
blue bridge baltnet sonex gubernija new-visionremejai

microlink

Informaciniai rėmėjai

tv3 lrt omni banga rect acmediaremejai 2

Baltic Optical Disc Meniu

„Infobalt“ laikraštis

Verslo žinios

„Infobalt“ viešbutis

Crowne Plaza

 

  Dėkojame visiems parodos Infobalt'2003 dalyviams ir lankytojams už darbštumą, smalsumą ir indėlį į Lietuvos informacinės visuomenės plėtrą !!!

Dėmesio!!! Tai archyvinė informacija!
Visi šioje svetainėje pateikti adresai, įkainiai ir kt. gali būti pasikeitę!

BNS informacija

 Šalies vadovas "Infobalt" parodoje pasijuto tarsi Alisa stebuklų šalyje

Vilnius, spalio 22 d. (BNS). Didžiausioje Baltijos šalyse tarptautinėje informacijos technologijų parodoje "Infobalt" apsilankęs prezidentas Rolandas Paksas sako pasijutęs kaip Alisa stebuklų šalyje, tačiau mano, kad informacijos technologijų srityje reikalai galėtų būti ir geresni.

"Nėra taip blogai, tačiau galėtų būti ir geriau, jeigu sutartinai visi dirbtume. Lietuvoje galėtų būti taip, kad čia mes pademostruotume visam pasauliui, jog mūsų specialistai, mūsų idėjos ir protas bei intelektas kuria pačią didžiausią pridedamąją vertę", - trečiadienį "Infobalt" pardodoje surengtoje spaudos konferencijoje pareiškė R.Paksas.

Pasak jo, jeigu šalyje pavyktų pasiekti, kad 300 tūkst. Lietuvos gyventojų pradėtų dirbti kompiuteriais, išmoktų naudotis internetu, būtų pasiekta riba, nuo kurios prasideda nevaldomas ir nebesustabdomas informacijos technologijų plitimo procesas.

R.Paksas sako, kad galimybė elektroniniu būdu atsiskaityti už valstybinių institucijų teikiamas 24 paslaugas - jau didelė pažanga.

Jo teigimu, su nelegalia įranga šalyje kovojama "pakankamai aktyviai", nes aktyvios švietimo, reklamos ir prevencijos kampanijos, tačiau priėmus specialų įstatymą, skatinantį nelegalią įrangą keisti legalia, ta kova dar labiau sustiprėtų.

"Susidursime su šia problema, jeigu nesiimsime ryžtingesnių žingsnių", - tvirtino prezidentas.

Kartu R.Paksas prisipažino kompiuterį, stovintį ant darbo stalo, naudojąs tik informacijai gauti.

"Kitiems dalykams daugiau laiko neturiu", - sakė R.Paksas.

Jis pabrėžė, kad artimiausiu metu bus sudaryta specialistų koordinacinė darbo grupė, inicijuosianti priemones, kurios leistų lengvatinėmis sąlygomis daugiau šalies gyventojų įsigyti kompiuterių.

Geriausi parodoje "Infobalt" - "Lietuvos telekomo" ir "Nokia" stendai

Vilnius, spalio 22 d. (BNS). Dešimtojoje tarptautinėje parodoje "Infobalt" geriausiais išrinkti didžiausios šalies telekomunikacijų bendrovės "Lietuvos telekomas" bei didžiausios pasaulyje mobiliojo ryšio telefonų gamintojos "Nokia" stendai.

"Lietuvos telekomo" stendas išrinktas geriausiu tarp stendų, kurių plotas didesnis kaip 100 kvadratinių metrų, o "Nokia" - tarp stendų, kurių plotas mažesnis, pranešė Lietuvos parodų stendų statytojų asociacija.

Renkant geriausius stendus, buvo vertinami 20-ties bendrovių prisistatymai.

Trečiadienį prasidėjo dešimtoji didžiausia Baltijos šalyse tarptautinė informacijos technologijų paroda "Infobalt", kurioje šiemet dalyvauja 215 įmonių - 7,5 proc. daugiau nei 2002-aisiais, kai paroda sulaukė 200 dalyvių.

Bendras "Infobalt" parodos ekspozicijos plotas siekia 12 tūkst. kvadratinių metrų.

2002 metais paroda "Infobalt" sulaukė apie 64 tūkst. lankytojų, iš jų 12-13 tūkst. buvo verslo atstovai. Ne mažiau lankytojų paroda tikisi pritraukti ir šiemet.

Pirmasis elektroninis miestas - Alytus

Vilnius, spalio 22 d. (BNS). Alytus gali vadintis pirmuoju Lietuvos elektroniniu miestu - alytiškiai pirmieji šalyje mobiliuoju telefonu gali užsiregistruoti poliklinikoje, o patekę į avariją - vienu skambučiu išsikviestis ir medikus, ir policiją, ir techninę pagalbą.

Tokias galimybes didžiausioje Baltijos šalyse tarptautinėje informacijos technologijų parodoje "Infobalt" pristatė telekomunikacijų bendrovė "Omnitel".

Su specialia Alytaus "SIM Plius" kortele šio miesto ir rajono gyventojai gali gauti valstybės ir savivaldybės institucijų informacijos, susisiekti su įvairiomis tarnybomis ar dalyvauti miesto gyvenime išsakydami savo nuomonę.

Pasak Alytaus vicemero Gedimino Daukšio, maždaug po savaitės paslaugų spektras bus išplėstas ir alytiškiai gaus informacijos apie pramogas, įvairius renginius bei kino filmų repertuarą.

"SIM Plius" kortelės galimybės leidžia ją personalizuoti ir pritaikyti įvairių miestų, žmonių grupių ar verslo įmonių poreikiams.

G.Daukšio teigimu, visų šalies telekomunikacijų įmonių teikiamu mobiliuoju ryšiu naudojasi apie 80 proc. rajono gyventojų.

Tikimasi, kad Alytaus "SIM Plius" kortelių įsigys apie 70 tūkst. Alytaus miesto ir rajono gyventojų.

Senosios SIM kortelės į naujas bus keičiamos nemokamai.

Mobiliojo ryšio rinkos pajamos Lietuvoje pirmąjį pusmetį 1,8 karto viršijo fiksuotojo ryšio pajamas

Vilnius, spalio 22 d. (BNS). Pirmąjį šių metų pusmetį trijų Lietuvos mobiliojo ryšio bendrovių pajamos siekė 474,7 mln. litų bei 1,8 karto viršijo fiksuotojo ryšio rinkos pajamas, kurios buvo 262,4 mln. litų.

Visos telekomunikacijų rinkos pajamos pirmąjį šių metų pusmetį siekė 947 mln. litų, nurodyta Ryšių reguliavimo tarnybos tyrime, kuris trečiadienį pristatytas konferencijoje "Infobalt 2003".

Tyrime prognozuojama, kad šiemet telekomunikacijų rinkos vertė bus didesnė nei 2 mlrd. litų.

Didžiausią telekomunikacijų rinkos pajamų dalį - 50 proc. - pirmąjį šių metų pusmetį sudarė pajamos iš mobiliojo ryšio paslaugų, 27 proc. - fiksuotojo telefono ryšio paslaugos, 17 proc. -tinklų sujungimas, 5 proc. - prieiga prie interneto ir 1 proc. - pajamos iš skirtųjų linijų.

Tyrimo duomenimis, didžiausia šalies mobiliojo ryšio bendrovė "Omnitel" pagal pajamas valdė 57,9 proc., bendrovė "Bitė GSM" - 27,2 proc., o "Tele2" - 14,9 proc. šalies mobiliojo ryšio rinkos.

Tiesa, pagal abonentų skaičių "Tele2" jau aplenkė "Bitę". RRT duomenimis, pirmojo šių metų pusmečio pabaigoje buvo 1,868 mln. aktyvių mobiliojo ryšio abonentų, iš jų 48,4 proc. priklausė "Omnitel", 27,7 proc. - "Tele2", o 24 proc. - "Bitei".

Tačiau "Bitės GSM" vidutinės pajamos iš abonento per mėnesį (45 litai) daugiau nei du kartus viršijo atinkamą "Tele2" rodiklį - 21 litas. "Omnitel" vidutinės mėnesio pajamos iš vieno kliento siekė 51 litą.

Sausį-birželį mobiliojo ryšio tinklais Lietuvoje buvo inicijuota 827,2 mln. minučių pokalbių, iš jų 509,2 mln. minučių (62 proc.) pokalbių vyko savame tinkle, 300 mln. minučių buvo pokalbiai skambinant į kitų šalies operatorių tinklus, tarptautiniai pokalbiai truko 18,1 mln. minučių.

Trumpųjų žinučių (SMS) ir iliustruotų pranešimų (MMS) per pirmąjį pusmetį išsiųsta 419 milijonų.

Pirmojo pusmečio pabaigoje pagal mobiliojo ryšio abonentų skaičių šimtui gyventojų Lietuva (56) lenkė Latviją (40) ir Lenkiją (35), tačiau atsiliko nuo Estijos (63), Čekijos (84), Slovėnijos (85).

"Lietuvos telekomas" pirmojo šių metų pusmečio pabaigoje turėjo 817 tūkst. abonentų, jo vidutinės mėnesio pajamos iš vieno kliento siekė 52 litus. Alternatyvūs fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikėjai kartu turėjo 13 tūkst. abonentų.

Iš viso per pirmąjį pusmetį šalyje buvo inicijuota 728,1 mln. minučių fiksuotojo telefono ryšio pokalbių, iš jų 562,1 mln. minučių (78 proc.) buvo vietiniai pokalbiai, 111,5 mln. minučių - tarpmiestiniai pokalbiai, 31,1 mln. minučių - tarptautiniai pokalbiai ir 17,1 mln. minučių - pokalbiai skambinant į mobiliojo ryšio tinklus.

Sausį panaikinus telekomo monopolį fiksuotojo ryšio paslaugų teikimui, per pirmus šešis šių metų mėnesius 25 bendrovės pranešė apie ketinimus teikti šią paslaugą, tačiau tik 11 pradėjo realią veiklą.

Vietinių pokalbių paslaugą pirmąjį pusmetį siūlė 2 operatoriai, tarpmiestinių pokalbių - 3, tarptautinių pokalbių - 11 naujų fiksuotojo ryšio rinkos žaidėjų.

Birželio 30 dieną šimtui Lietuvos gyventojų teko 23,9 fiksuotojo ryšio linijos. Šis rodiklis yra gerokai mažesnis nei ES šalių vidurkis - 41 linija vienam gyventojui.

Šių metų pradžioje fiksuotojo ryšio linijų skaičius vienam gyventojui (27) buvo mažesnis nei Latvijoje (30,6), Lenkijoje (34,7) bei Estijoje (35).

Didžiosios Lietuvos IT bendrovės šių metų "Infobalt" parodoje orientuojasi į specialistus bei potencialius klientus

Vilnius, spalio 22 d. (BNS). Didžiosios Lietuvos informacijos technologijų bendrovės parodoje "Infobalt" šiemet nusprendė ne orientuotis į masinį vartotoją, o daugiausia dėmesio skirti esamiems ir būsimiems klientams bei specialistams.

"Mūsų strategija yra kita - parodoje lankosi "gatvės klientai", o mes orientuojamės ne į juos", - trečiadienį "Infobalt 2003" surengtoje spaudos konferencijoje sakė didžiausios Lietuvos informacijos technologijų bendrovės "Sonex grupė" marketingo direktorius Eimundas Mačiulis.

Šių metų "Infobalt" parodoje pirmą kartą vyksta Informacijos technologijų ir telekomunikacijų (ITT) sprendimų forumas, seminaruose nuolat pristatomi nauji produktai ir tyrimai, stenduose bendrovės taip pat eksponuoja savo sprendimus.

Į forumą gali patekti tik parodos dalyviai bei lankytojai, nusipirkę specialų bilietą.

Tuo tarpu bendras "Infobalt" parodos bilietas suteikia galimybę apsilankyti visose kitose parodos salėse.

Pasak E.Mačiulio, "Sonex grupės" stendas šiemet yra tik ITT sprendimų forume. Jo teigimu, bendrovė po parodos surengs pristatymus potencialiems klientams kituose miestuose - tikimasi, jog ten dalyvaus po 1000-1500 specialistų.

Atskiro stendo bendrojoje parodoje neturi ir viena didžiausių Lietuvos informacijos technologijų bendrovių "Alna", nusprendusi parodoje dalyvauti virtualiai - sukūrusi sprendimą, leidžiantį bilietus į "Infobalt 2003" nusipirkti mobiliuoju telefonu.

Pasak bendrovės pranešimo, "Alna" taip nusprendė pasielgti, ieškodama efektyvesnių būdų dalyvauti didžiausioje Baltijos šalyse infomacijos technologijų parodoje.

"Anksčiau mes būdavome konkrečioje vietoje, konkrečiame stende, dabar būsime visur, - sakė "Alnos" pardavimo bei marketingo direktorius Steve`as Grossmanas (Styvas Grosmanas).

Tiesa, stendą bendroje parodoje turi "Alnos" ir bendrovės "Microlink" šiemet įkurta įmonė "Doclogix", taip pat biuro reikmenimis prekiaujanti bendrovė "Alnos biuro sistemos", naudojanti prekės ženklą "Office 1".

Tik ITT sprendimų forume stendą turi ir Lietuvos informacijos technologijų bendrovė "Baltic Amadeus".

Biuro technikos gamintojai "Canon" atstovaujančios bendrovės "Orgsis" direktoriaus Tado Ivanausko teigimu, prie mobiliąsias ar kitas pramogas pristatančio stendo paprastai yra žmonių griūtis, o biuro technikos pardavėjai pritraukia mažiau susidomėjusiųjų.

"Infobalt" rengėjai galėtų būti lankstesni - dalyvavimo parodoje "Infobalt" nariams kainos nepasikeitė, nors įmonių pelnas sumažėjo", - sakė T.Ivanauskas.

Pasak jo, taip pat nėra tikslinga parodą rengti ir šeštadieniais - paprastai produkciją tada reikia ne pristatinėti, o saugoti nuo jaunesnių lankytojų.

T.Ivanausko teigimu, kelerius metus apie 70-90 kvadratinių metrų stendą nuolat turėjęs "Orgsis" šiemet savo produkciją pristato naujame salone Lukšio gatvėje.

Tačiau "Infobalt" prezidentas kiek pasikeitusią parodą vertina teigiamai.

"Krinta į akis būtent taikomasis parodos pobūdis, pristatoma daug verslo sprendimų", - sakė Vytautas Vitkauskas.

Savo susižavėjimo "Infobalt" neslėpė ir Pasaulinio informacijos technologijų ir paslaugų aljanso (WITSA), kurio narė yra ir "Infobalt", vyresnysis programų vadovas Andersas Halvorsenas.

"Paroda yra didesnė, nei aš tikėjausi, ypač žinant, kad užsienyje informacijos technologijų parodos pastaraisiais metais susitraukė", -BNS sakė A.Halvorsenas.

Didžiausios šalies telekomunikacijų bendrovės "Lietuvos telekomas", "Omnitel", "Bitė GSM", "Tele2" vartotojams siūlo nemažai pramogų ir jas demonstruoja bendrojoje parodoje visiems lankytojams. Tačiau šių bendrovių nėra ITT sprendimų forumo dalyvių sąraše.

Didžiausioje Baltijos šalyse tarptautinėje informacijos technologijų parodoje "Infobalt" šiemet dalyvauja 215 įmonių - 7,5 proc. daugiau nei 2002-aisiais, kai paroda sulaukė 200 dalyvių.

Šiemet parodoje maždaug 30 naujų dalyvių - anot rengėjų, juos pritraukė galimybė pristatyti savo sprendimus specialistams.

"Sonex grupė" dar šiemet ketina įsigyti bendrovę Rusijoje

Vilnius, spalio 22 d. (BNS). Didžiausia Lietuvos informacijos technologijų bendrovė "Sonex grupė", šiemet įsigijusi didžiausią Baltarusijos kompiuterių gamybos bendrovę, iki metų pabaigos ketina plėstis į Rusiją.

"Turime konkrečių planų Rusijoje - rimtai kalbamės su viena kompanija", - parodoje "Infobalt 2003" sakė "Sonex grupės" generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas Arūnas Bartusevičius. Pasak jo, derybos dėl kompiuterių gamybos bendrovės įsigijimo gali būti baigtos dar šiemet.

A.Bartusevičiaus teigimu, Rusijos rinka "Sonex grupę" traukia sparčiais plėtros tempais.

Šį rudenį "Sonex grupė" įsigijo vieną didžiausių Baltarusijos kompiuterių gamybos bendrovių "Xorex Service", kurios pardavimai per metus siekia apie 12 mln. JAV dolerių (35 mln. litų).

Pasak "Sonex grupei" priklausančios didžiausios Baltijos šalyse kompiuterių gamybos bendrovės "Sonex kompiuteriai" direktoriaus Česlovo Stanaičio, bendrovė šiemet vien Lietuvoje planuoja pagaminti 25 tūkst. kompiuterių, dar apie 10 tūkst. bus pagaminta Latvijoje.

Č.Stanaitis taip pat pranešė, kad "Sonex kompiuteriai" neseniai pradėjo gaminti nešiojamuosius "mVector" kompiuterius, kurių komplektuojamąsias dalis tiekia Taivano bendrovė "Quanta", per metus pagaminanti apie 6,1 mln. kompiuterių. Šios bendrovės klientės yra vienos didžiausių pasaulyje kompiuterių gamybos bendrovės "Dell" ir "Hewlett-Packard"

"Sonex grupė" per tris šių metų ketvirčius gavo 121,2 mln. litų pajamų - 43,1 proc.

daugiau nei tuo pačiu 2002-ųjų laikotarpiu (84,7 mln. litų). Pasak A.Bartusevičiaus, į šias pajamas neįtraukta "Xorex Service" apyvarta, siekusi apie 7-8 mln. JAV dolerių.

Šiemet "Sonex grupė", kuriai priklauso 12 bendrovių Baltijos šalyse ir Baltarusijoje, planuoja padidinti pajamas daugiau kaip 40 proc. iki 200 mln. litų bei tapti didžiausia informacijos technologijų bendrove Baltijos šalyse.

2002 metais "Sonex grupės" apyvarta išaugo 42,2 proc. iki 145 mln. litų, bendrovė uždirbo 5,2 mln. litų ikimokestinio pelno.

A.Bartusevičius valdo 67 proc. "Sonex grupės" akcijų, dar 33 proc. priklauso Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankui.

"Lietuvos telekomas" pristatė pirmąją Lietuvoje internetinę televiziją

Vilnius, spalio 22 d. (BNS). Norėdama paskatinti interneto plėtrą Lietuvoje, didžiausia šalies telekomunikacijų bendrovė "Lietuvos telekomas" parodoje "Infobalt" pristatė interneto turinio paslaugas - interneto televiziją "Takas TV", interneto radiją "Takas FM" bei trimatę pokalbių svetainę "3D takas".

"Norėdami sužinoti, ko trūksta Lietuvos interneto vartotojams, atlikome interneto vartų "Takas" lankytojų nuomonės tyrimą. Dauguma respondentų internete norėtų rasti daugiau žaidimų, TV transliacijų, filmų, muzikos, naujų pokalbių kambarių ir panašių pramogų", - sakė "Lietuvos telekomo" rinkodaros ir pardavimo direktoriaus pavaduotojas Nerijus Ivanauskas.

Pasak jo, į naująsias paslaugas investuota apie 100 tūkst. litų.

Naujoje DSL paslaugų svetainėje pristatomos interneto televizijos "Takas TV" programa, kaip ir įprastų televizijos kanalų, skelbiama iš anksto, tam tikru laiku rodomi retrospektyviniai filmai, pramoginės laidos, reklama.

"Takas TV" gyvuos tik "Infobalt" parodos metu - spalio 22-25 dienomis.

Pasak "Lietuvos telekomo" DSL produkto vadovo Mindaugo Pivoriūno, "Takas FM" bei virtuali pokalbių svetainė "3D takas" yra tęstiniai projektai, o naudotis šiomis paslaugomis galės ne tik "Lietuvos telekomo", bet ir kitų bendrovių interneto paslaugų klientai.

N.Ivanausko teigimu, "Lietuvos telekomo" DSL paslaugų vartotojų skaičius nuo metų pradžios išaugo daugiau kaip 50 procentų. 2002 metų pabaigoje "Lietuvos telekomas" turėjo apie 10,5 tūkst. DSL paslaugų vartotojų.

Rinkos tyrimų bendrovės "TNS Emor" duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje internetu naudojosi 23 proc., Latvijoje - 24 proc., o Estijoje - 45 proc. suaugusių gyventojų.

2003-10-22

 
     
INFOBALT: Vokiečių g. 28/17–16, 2001 Vilnius. Tel. 8 5 262 26 23, faksas 8 5 262 26 29, el. paštas: office (eta) infobalt.lt Viršus
Copyright © asociacija „Infobalt“, visos teisės saugomos